Aankomst Thailand - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Sharon84 - WaarBenJij.nu Aankomst Thailand - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Sharon84 - WaarBenJij.nu

Aankomst Thailand

Door: Sharon

20 Mei 2016 | Thailand, Ayutthaya

Onze reis is op donderdag 19 mei 2016 van start gegaan. We zijn rond elf uur op Schilphol aangekomen en al redelijk snel waren we ingedheckt. Na even wat geluncht te hebben, zijn we om 13:30 uur gaan boarden. Omstreeks 14:15 uur zijn we de lucht in gegaan. Tja en dan... 10,5 uur later en ruim 9000 kilometer verder zit je zomaar in Thailand. We zijn geland op Bangkok. De koffers hebben we redelijk snel op kunnen halen, waardoor we vervolgens op zoek konden naar onze fox reisleider. De lokale reisleider (yang tong ofziets) stond ons al keurig op te wachten. Nadat de groep compleet was (15 personen) konden we naar de bus. Dat was voor ons het eerste moment dat we erachter kwamen dat het naast de hoge temperaturen ook erg benauwd was.
De bus vertrok richting Ayutthaya. De rit van 1,5 uur was een makkie geworden ;-). Onderweg zag je toch wel armoede.
Bij het Krungsri River Hotel aangekomen waren onze kamers gelukkig al beschikbaar. Konden we even onze koffers kwijt om vervolgens weer in de bus te stappen, twee tempels te bezoeken (waarbij we nog erg aan het puffen waren vanwege de hitte) en daarna te lunchen.
Nu zijn we weer terug in het hotel en hebben we even een paar uurtjes voor ons zelf. Konden we even bijkomen van een lange reis, zonder geslapen te hebben. Zometeen hebben we een diner met de hele groep.
Ik denk dat we daarna vroeg ons bed opzoeken. Wij gaan nu maar eens bedenken wat we mee mieten nemen naar de river kwai. De komende twee nachten verblijven we daar en zullen we geen bereik hebben. Op 23 mei verwachten wij weer in de lucht te zijn :-)

Liefs Chantal en Sharon

• 20 Mei 2016 - 12:38

Monique Van Luijn:

Ontzettend leuk dit verslagje te lezen. We hebben je reisschema op tafel liggen. Neem wat medicatie mee. Veel plezier beiden en doe voorzichtig.veel liefs mama

• 20 Mei 2016 - 13:39

Evelyn Ultee:

Heel leuk om op deze manier met jullie mee te leven.. Eet se en geniet er maar lekker van! Evelyn

• 20 Mei 2016 - 13:50

Peter Van Luijn:

Leuk Sharon om dat zo te horen! Nu lekker met stokjes leren eten

• 20 Mei 2016 - 17:37

Ineke Timp:

Heb jullie verslag gelezen en zijn benieuwd wat er nog meer langs komt
    geniet er lekker van
    groetjes van ons Vince en Ineke