Cha-am: Sam Roi Yod National Park (dag 6) - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Sharon84 - WaarBenJij.nu Cha-am: Sam Roi Yod National Park (dag 6) - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Sharon84 - WaarBenJij.nu

Cha-am: Sam Roi Yod National Park (dag 6)

Door: Sharon

25 Mei 2016 | Thailand, Cha-am

Vanochtend ging de wekker om 06:45 uur. Dan konden we op ons gemakje ontbijten. Wij hadden stiekem gehoopt op wat westers ontbijt, dus ook yoghurt. Maar zo teleurgesteld als kleine meisjes zijn we maar aan de orange juice gegaan. Ofwel hele zoete limonadesiroop. Om acht uur stond onze taxibusje weer klaar. Een aantal van de groep ging naar het wildlife rescue center voor wilde dieren en een aantal , waaronder wij, naar het sam roi yod park gegaan, een grot met graniet. Onderweg wilde Yanyong een cocosnotenplantage laten zien. Wat een karwei is dat. Chantal en ik heb een stukje kokos geproeft. Het is totaal anders dan in Nederland, we kregen ook cocoswater. Dat was zoet. En ook anders dan in Nederland. Vervolgens kwamen wij bij een vissersdorp aan. Ze laten daar behoorlijk veel afval langs de kant liggen. Daar zijn we ook met een local op een boot gestapt om naar de berg te gaan waar de grot is. We moesten een stukje door het water heen lopen om het strand te bereiken. Eenmaal daar zijn we begonnen aan een klim van een enorme trap. We hebben diverse keren moeten stoppen om uit te puffen. Wat een klim. We waren doorweekt van het zweet. Uiteindelijk kwamen we bij een viewpoint, maar helaas. Het was pas halverwege de klim. Vandaar de bankjes.... Dan maar weer verder. De top eenmaal bereikt moesten we weer naar beneden en uiteindelijk kwam je bij de grot. En wat was dat de moeite waard. Ik probeer de foto's te uploaden. De terugweg was best nog pittig, maar wel wat makkelijker. Eenmaal beneden te zijn aangekomen, hebben we eerst geluncht. Ik zal maar niet meer zeggen wat we gegeten hebben....:-). Vervolgens hadden we de tijd om even het strand op te lopen. Deze hadden we bijna helemaal voor onszelf. Wat uniek! We hebben lekker in de zee gelegen. Na 1,5 uur zijn we weer richting hotel gegaan. Chantal heeft weer een heerlijke massage gehad en ik ben maar eens gaan douchen. Zo gaan we eerst maar weer eens een eettent opzoeken. Morgen vertrekken we naar chumphon. Weer iets zuidelijker.

• 25 Mei 2016 - 11:34

Monique En Peter:

Geweldig leuk om jullie verslagen te lezen,het is wat anders dan de hei en op safari naar de zwijntjes en herten.
    De massages spreken ons wel aan.haha
    Geniet nog maar lekker . Hopelijk met iets minder rijst en regelmatig airco.xx papa en mama en kay

• 25 Mei 2016 - 12:11

Petra:

Heeey Shar en Chan,

Wat super leuk om jullie verslagen te lezen. Zo te lezen hebben jullie al veel gezien en veel trap gelopen :) .
    Ik zal maar niet vertellen dat het hier maar 16 graden met regen is, dus stuur maar warmte en zon deze kant op. :)

Heel veel plezier nog en tot gauw!

ps JW vraagt zich af waar de bikini foto's blijven, hahahaha

• 25 Mei 2016 - 13:21

Danielle:

Ho Shar wat klinkt dat heerlijk zeg! Vooral die watervallen en grotten!!! Zo gaaf! Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Fijn he als je tussendoor eens een westers eettentje tegen komt ;)! Blijf genieten en houd ons op de hoogte! -x- Daan