Kanchanaburi (dag 4) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sharon84 - WaarBenJij.nu Kanchanaburi (dag 4) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sharon84 - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi (dag 4)

Door: Sharon

25 Mei 2016 | Thailand, Kanchanaburi

De wekker stond om 7.00 uur. Chantal heeft heerlijk geslapen. Ik een paar uurtjes door de enorme warmte. Na ons omgekleed te hebben zijn we gaan ontbijten. Dit keer was er brood, ommelet en wat bolletjes. Om 07:30 zou er een olifant langs lopen om te eten. Het personeel kwam met een enorme bak met annanasschillen. Deze kon je voeren aan de olifant. Dat was leuk om te zien. Om half negen verzamelden we en zijn we naar het hellfire museum gegaan. Hier kon je zien hoe men vroeger aan de spoorlijn heeft gewerkt. Je kreeg een apparaat mee en zo kreeg je in het Nederlands uitleg over de omstandigheden toen men aan het spoor heeft gewerkt. We hebben ca 5,5 kilometer in de warmte gelopen. Het was erg benauwd en we moesten trap op en trap af. Er leek geen eind aan te komen. Toen we bij het laatste nummer van de gids ware aangekomen en wij dus de uitgang zouden bereiken, was het een verassing dat een aantal groepsleden weer terug kwamen lopen. We moesten het hele stuk weer terug lopen. Halverwege de terugreis begon het hard te regenen. En tja...in dit geval waren we daar erg blij om! Na deze excursie zijn we naar de erawan waterfalls geweest. Een waterval die zeven niveaus kent. We zijn tot en met niveau vijf gegaan. We hadden al veel gelopen die ochtend en het was nog steeds benauwd. Je kan in het water zwemmen. Zowel voor chantal als voor mij was het niet op het lijf geschreven. Er zwommen kleine en grote vissen in het water. Ondanks dat wij alleen maar pootje zijn wezen baden, zaten de vissen al aan je voeten te sabbelen. Onderweg naar het hotel kwamen we een varaan in de rivier tegen. Na een lange dag hebben, we een heerlijke koude douche genomen. Nog een nachtje slapen hier en dan gaan we naar Cha-am. Weer richting een hotel met airco. En dat is toch wel aangenaam!